wtorek, 9 sierpnia 2016

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

na czym polega pozycjonowanie stron internetowych


Czym jest pozycjonowanie stron i na czym ono polega? Jak pozycjonować stronę samemu? W jaki sposób zabrać się do tego by nie narazić swojej strony na zbanowanie czy niepotrzebne filtry ze strony najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych jak Google, Yahoo, Bing, Ask czy polski NetSprint? Na te pytania postaram się dopowiedzieć w tym krótkim artykule.



Pozycjonowanie jest sztucznym substytutem naturalnego linkowania, to jakże dziwne zdanie chyba
najlepiej oddaje to o co w tym wszystkim chodzi. A chodzi o nic innego jak zdobywanie linków. Celowo pominę kwestie optymalizacji, ponieważ zauważyłem dość ciekawą prawidłowość, która pokazuje, że kiepsko zoptymalizowana strona z ogromną ilością lików może być na pierwszym miejscu na bardzo popularną frazę natomiast bardzo dobrze zoptymalizowana strona bez linków przychodzących takiej pozycji nie ma szans osiągnąć.

pozycjonowanie stron, optymalizacja stron, jak pozycjonować blogOczywiście połączenie obu tych rzeczy da zdecydowanie lepsze i szybsze efekty, jednak samą optymalizacją świata nie zawojujemy. Pozycjonowanie opiera się więc na zdobywaniu linków. Trzeba tu zwrócić istotną uwagę na fakt jakim jest pozyskiwanie dobrych jakościowo, mocnych linków prowadzących do swojej strony internetowej z wartościowych stron posiadających długą historię domeny i bogatą, oryginalną treść. Zaniedbanie tego może prowadzić w skrajnych przypadkach nawet do całkowitego zbanowania strony. Nasuwa się więc pytanie, jak zdobywać cenne linki do swojej strony. Pierwszą możliwością są popularne katalogi, które w zamian za content na swojej stronie zaoferują linka do Twojej witryny. Katalogi jednak mają to do siebie, że szybko znikają (nie licząc tych naprawdę dobrych). Tak więc następnym krokiem przeciętnego pozycjonera jest umieszczanie swoich wpisów na stronach typu preselle-page.

Gdy i tu zacznie brakować miejsca, należy rozpocząć tworzenie własnego tematycznego zaplecza, dzięki któremu wybijemy się na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. Jeśli właściciel strony nie posiada gruntownej wiedzy bądź odpowiedniego zaplecza warto wówczas rozważyć możliwość zlecenia pozycjonowanie odpowiedzialnym i profesjonalnym firmą. Nie wolno się tutaj sugerować popularnymi aukcjami, gdzie sprzedawca oferuje setki a nawet tysiące linków za niewielkie pieniądze. Kupowanie takich aukcji świadczy o desperacji i braku profesjonalizmu pozycjonera. Dawniej wyszukiwarka Google, która zrzesza około 97% całego ruchu, oceniała popularność danej strony patrząc się głównie na ilość linków prowadzących do witryny. Zjawisko to doprowadziło do powstania masowych, śmieciowych zaplecz do pozycjonowania.

Jak jest dzisiaj? Dziś sytuacja jest zupełnie odwrotna, wszelkie kiczowate katalogi, mizerne presell page i inne farmy hiperłączy działające w sposób zautomatyzowany a nie ręczny które mają na celu oszukać wyszukiwarkę internetową mogą skończyć się gwałtownym spadkiem pozycji bądź usunięciem strony .www właściciela ze swoich indeksów.

Dobry link building to klucz sukcesu strony i wysokich pozycji. Jeśli nie chcą państwo narażać swojej strony na niepotrzebne zbanowanie, zapraszam na mój sklep internetowy jokerseo.pl lub sklep allegro.

jokerseo.pl

Autor & Redaktor

Tworzenie stron internetowych, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, marketing internetowy, branding, content marketing, copywriting.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
biz.