sobota, 13 sierpnia 2016

Branding - czym jest i jak zwiększa zyski z firmy?

branding czym jest i jak zwiększa zyski z firmy


Tym, co przesądza o wysokości zysków z firmy, jest:    ...   ?   ...

Tym, co przesądza o wysokości zysków z firmy, jest umiejętność trafienia z nią i jej produktami do świadomości klientów czyli branding. Jeśli zastanawiasz się jak zwiększyć dochody firmy, sprzedaż w sklepie lub reklamować restaurację odpowiedź jest jedna, branding. Niezwykle skuteczna reklama firmy polegająca na kreowaniu wizerunku. Trzeba przy tym zadbać, by towarzyszył temu pewien zestaw skojarzeń. Oczywiście taki, jaki będzie atrakcyjny dla grupy docelowej.

Czym jest branding? Branding oznacza budowanie świadomości marki. Można wyróżnić trzy główne cele z tym związane.

e-branding, branding, branding definicja, marka w internecie
- Pierwszy to utrwalenie świadomości marki u klientów. Chodzi o to, by była ona rozpoznawalna. W tym może pomóc ciekawa nazwa oraz oryginalne logo. 

- Drugim celem jest stworzenie pewnego ciągu skojarzeń wiążących się z produktami firmy. Ważne jest określenie grupy docelowej i zaakcentowanie czegoś, co będzie im bliskie. Może to być np. w odniesieniu do droższych słodyczy – luksus, w odniesieniu do samochodu – bezpieczeństwo. W tworzeniu takich skojarzeń dużą rolę może odegrać odpowiednie hasło reklamowe. 

- Trzecim celem jest sprawienie, by firma miała pozytywny wizerunek. Wszystkie metody budowania świadomości marki będą miały na to wpływ. To dotyczy zresztą każdego z tych celów. Ważne, by pamiętać, że za pomocą każdej z metod tworzy się pewien przekaz i musi on być spójny. 

Jeśli w reklamie podkreśla się głównie dynamizm, to strona internetowa czy blog firmowy nie mogą odnosić się do kwestii stabilizacji i ostrożności. Jeśli już stworzy się jakiś pomysł na markę, to trzeba o nim pamiętać przy każdym elemencie budującym wizerunek firmy. W brandingu bardzo ważna jest unikalność. Nie należy kopiować cudzych strategii. Liczy się też oryginalność. Dzięki niej łatwo będzie dotrzeć do docelowej grupy osób. Budowanie świadomości marki Wizerunek stworzony tak, by być atrakcyjnym dla grupy docelowej, w dodatku dobrze zakorzeniony w świadomości konsumentów, to klucz do większych zysków dla firmy. Bardziej rozbudowany wpis o e-brandingu i marketingu szeptanym pisałem tutaj.

Podsumowując konsument chętniej wybierze produkt firmy, którą zna i z którym ma dobre skojarzenia. Branding odnosi się do wielu elementów. To nazwa firmy, nazwa strony, logo, ustalenie głównych odniesień w reklamie, slogan reklamowy, kolorystyka wykorzystywana na stronie i w materiałach reklamowych, inne elementy identyfikacji wizualnej.

Więc jeszcze raz, tym, co przesądza o wysokości zysków z firmy, jest:    BRANDING

jokerseo.pl

Autor & Redaktor

Tworzenie stron internetowych, optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych, marketing internetowy, branding, content marketing, copywriting.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 
biz.